keskiviikko 24. kesäkuuta 2026

Ai kamala, kun aika hurahtaa nopeasti!

 Tärkeintä on KESÄ!

Tietokone hajosi, ja piti hankkia uusi, tai siis käytetty.
Nyt pääsen taas postailemaan ja roikkumaan muutenkin netissä. 😁

Kasvatin ikkunakurkkuja, mutta en saanut satoa kuin pari pahaista kurkkupötköä.
Joku ötökkä iski kurkkuihini. Oli kuitenkin kiva kokeilu.

Toinen kokeilu on sitruunakurkku.
Ei mene jatkoon, sillä kurkut ovat melko mauttomia.
Johtuneeko minusta vai kurkkulajikkeesta.


Kävin neljän päivän taideleirillä.
Opin yhtä ja toista...
Meissä jokaisessa asuu pieni lehmä taiteilija?
No juu, aika syvälle on kaivautunut sisäinen taiteilijani.
Hauskaa kuitenkin oli.


Mehiläisiä ja muita pölyttäjiä on surissut pihapiirissä.


Melukylän lapset (poikani ja miniäni) ovat teetettäneet hauskoja magneetteja.
#ugc


Helteillä on mukava istahtaa kesäkeittiöön kahville ja jäätelölle.


14 vuotiaalle Tuiskulle maistuu uni.


Wiima täyttää syksyllä 9.
Jaksaa päivystää pihalla Tuiskunkin puolesta.


Pienet orvokit kylväytyvät milloin minnekin.
Tyytyvät kasvamaan vaikka sorassa.



torstai 23. huhtikuuta 2026

Kirjoja ja ruusuja sekä vähän muutakin

 Minulla on meneillään kirjaprojekti.
Juu, en kirjoita, vaan poistan kirjoja hyllyineen.

Olohuoneessa on 5,5 m leveä kirjahylly,
jossa satamäärin moneenkertaan luettuja kirjoja.
On aika uudistua!
Tuttavan poika osti puisen kirjahyllyn kirjoineen.
Hintana kokonaista 100 euroa.
Sitten maalaan tai tapetoin seinän
ja ripustan tauluja, joita on kymmeniä varastossa.

Koska on kirjan ja RUUSUN päivä,
niin kaivelin arkistoista kauneimmat ruusuni.

Tässä Papulan ruusu.
Kaikki nämä ruusuthan jäivät entiseen kotiini,
mutta onnistuin löytämään Pölkinmäen taimistosta
uuden Papulan nykyiseen pihapiiriini.



Onkohan rakkaani, Maurice Ultrillo, vielä hengissä?


Tuisku tarkistelee kirjoja, jotka säästän.
Lähinnä puutarha- ja valokuvausteoksia.


Saas nähdä selviääkö sinisateeni tästä kylmästä kaudesta.
Intouduin viemeenä sen pihalle, ehkä liian aikaisin.
Olen peittänyt sen hallaharsolla.


Kävin retkeilemässä Korteniemen perinnetilalla, Tammelassa.


Ystävä toi orvokkeja.


Ja lisää suloisia ruusuja...




tiistai 14. huhtikuuta 2026

Arkea ja unelmia

 Yöt ovat pakkasella,
mutta päivällä on niin lämmintä,
että perhoset lepattelevat ja kimalaiset surisevat.


Olen juonut ip-kahvit seinustalla.


Ihana ilta-aurinko.


Tykkään kirjavalehtisistä kasveista.


Huonekuusi kasvaa kohisten.


Tekoälyllä voi tehdä unelmiensa huoneen...



torstai 9. huhtikuuta 2026

Kukkahuonestudio

 Kevät yrittää uudelleen tulla.


Seinustan kivien välistä punkeavat sitkeät idänsinililjat.
Ja kuten kuvasta huomaatte,
sokkelin maalaus on edessä tänä kesänä.


Nyt se vihdoin tapahtui
eli vein vuodesohvan pois vierashuoneesta.
Nyt huoneen nimi on Kukkahuone tai...


...Kukkahuonestudio,
sillä toin kaikki valokuvaukseen liittyvät
tavarat työhuoneestani tähän tilaan.
Nyt ei tarvitse koota ja purkaa telineitä,
eikä levitellä ja taitella taustakankaita.
Helpotti elämää huomattavasti.


Ensimmäiset videoinnit on jo tehty.
Tuokset löytyvät nettisivuiltani.


 
Ammattikuvaajan ottamat kuvat ovat kauniita,
jopa ryppyisistä käsistäni.


perjantai 3. huhtikuuta 2026

Pääsiäistä ja silmuja (lopuksi hyvät naurut)

 Tässä on aprillit pidetty ja
siirrytty pääsiäisen viettoon.


Katsaus pihamaalta.
Hedelmäpuut pullistelevat silmuja,
paitsi omenapuun selviytyminen on vielä arvoitus.


Peikonpähkinäpensas on hengissä.


Havupuiden siementaimet näyttävät hyviltä.
En tosin ymmärrä mihin meinaan nämä istuttaa,
sillä tonttini on kokoa mini.


Löysin leppäkertun.
Jos olet silmät tarkkana,
niin voit tehdä ihania löytöjä.
Viitseliäät ihmiset maalaavat kiviä,
ja piilottelevat niitä ympäri Suomea.
Voit pitää tai piilottaa uudestaan.
Facebookryhmä FinStones.


Kävin katsomassa Riihimäen teatterissa
Gabriel tule takaisin.
Verraton esitys ja esiintyjät,
upea valolavastus.
Vahva suositus.


Riihimäellä on Hatlamminsuo,
jossa voi käppäillä 1,5 km reitin pitkospuilla ja metsäpoluilla.


Noh, aina ei saa mitä tilaa,
vaan saa enemmän.
Tekoälyttelin taas kerran.
Lähetin vasemmalla olevan kuvani Geminille,
ja pyysin sitä tekemään pääsiäisnoidan.
En siis antanut enempää käskyjä.
Silmissäni väikkyi mustapukuinen noita-akka,
joka ratsastaa luudalla kissan ja kahvipannun kanssa.
Mitä sain?
Hah hah haa...



maanantai 16. maaliskuuta 2026

Pistokkaita, kurkkuja ja käpyjä

 Kerrankin ehdin, ja vieläpä ajoissa,
vaihtaa mullat pelargoneille.
Nämä on niitä vanhanajan pelakoita.
Otin hurjan määrän pistokkaita,
ja ostin juurrutushormoonia (vai mitä se nyt onkaan).
Yleensä pistokkaani mätänevät 90 % varmuudella,
mutta nyt odotan päinvastaista tulosta.


Ikkunakurkuistani on hengissä neljä, 
yksi siis kyllästyi seuraani.


Sarjaneilikat jaksavat kukoistaa jo kolmatta viikkoa.


Vanha herra Tuisku tykkää loikoilla sohvalla,
ja seurata sieltä pihapiirin elämää.
Ikää on jo 14 vuotta.
Ei enää kannata hötkyillä.


Wiima-tyttösen kanssa käpsytellään päivittäin tunnin verran.


Tänään oli joogapäivä.
Oikaisin puiston läpi,
ja ihania yllätyksiä oli ripustettu kuusen oksille.


Noh, töitäkin on taas tullut tehtyä.
Opastan video-CV:n tekoa
paikallisessa korkeakoulussa maahanmuuttajille.
Ja juu, rallienglannilla.

Lisäksi olen tuottanut ugc-sisältöä maailmalle.
Olen ollut onnekas, kun olen saanut useita toimeksiantoja.
Olette ehkä törmänneet mainoksiin somessa...

sunnuntai 8. maaliskuuta 2026

Lämmintä ja valoa

 Kevät, kevät, kevät...

Aurinko tekee ihania varjoja.


Rakastan valoa!


Jäät lähtivät Loimijoesta.
Sorsat kokoontuvat.
Joukko joutsenia on jo saapunut.


Wiima mäyräkoiraa väsyttää,
kun ollaan tassuteltu pitkällä lenkillä.

Lämmintä ja valoisaa viikkoa kaikille!