perjantai 18. tammikuuta 2019

Bocciaa ja päivänpaistetta

Ehkä henkilöt, jotka ovat seuranneet blogiani pitkään,
muistavat, että tosi kauan sitten (täytin silloin 50 vuotta),
päätin kokeilla vähintään kahta uutta asiaa vuosittain.

Tämä vuosi on aloitettu boccialla.
Hauska peli ja mukavaa seuraa.
Käyn pelaamassa eläkeyhdistyksemme kanssa.


Toinen uusi juttu liittyy kuvaamiseen.
Olen päättänyt opetella käyttämään kamerani monipuolisia ominaisuuksia.
Ensimmäisenä oli vuorossa valotuksen säätäminen eri vuorokauden aikoina.
Tuli ihan kelvolliset kuvat.
Juu, meillä on lunta ihan nietoksiksi asti.


12 kommenttia:

  1. Voi miten kauniipt ja tunnelmalliset lumikuvat.
    Tuo boccia on minulle ihan uusi juttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kruunu Vuokko, boccia on vähän samantapainen kuin mölkky, pelivälineet tosin ovat erilaiset. Lumi on haasteellinen kuvattava.

      Poista
  2. Tosiaankin:kelvollisia ovat kuvasi! Minä en kerrassaan tykkää mistään pelaamisesta enkä kortti- enkä mistään muustakaan. Moni tykkää ja suon sen teille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivisen Vilma, tänks! Isänikään ei pelannut. Minä läiskin korttia äitini kanssa, hän kun tykkää korttipeleistä tosi paljon.

      Poista
  3. Upeat lumiset kuvat. Tota bocciaa on meillä pelattu useita vuosia, monet ovat siihen hurahtaneet. Minä en ole vielä kokeillut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Tuija! Boccia tuntui oikein hauskalta peliltä, mukavampaa tämmöiselle köntykselle kuin minä, sillä en taivu voimistelemaan.

      Poista
  4. Kameran käyttämistä voisin itsekin lisätä, ettei aina tulis otettua sillä automaatilla.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maatuska, ajattelin haastaa itseni, sillä samoin kuin sinä, minäkin käytän luvattoman paljon automaattisia asetuksia ja näin jää moni kiinnostava kuvauskohde kuvaamatta, kun automaatti ei toimi haluamallani tavalla.

      Poista
  5. Ookki saanu lumen hyvin pysymähän valakoosena. Mulla tuppaa tulla sinistä. Kyllä, niitä säätöjä pitääs keriitä rukkaamahan enempi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siniseksi se hanki tosiaan menee vakkariasetuksilla, Navettapiika, eikä sitä saa valkoiseksi edes kuvankäsittelyssä. Täytyy vaan harjotella ja kokeilla.

      Poista
  6. Boccia kiinnostaa vähän, olen katsellut sitä jo, en vielä itse pelannut kuitenkaan.
    Lumikuvasi ovat tunnelmmalliset ja kauniit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, aimarii! Käyhän kokeilemassa bocciaa, kun on kiva porukka, niin lepposta pelailla.

      Poista

Kiitti kommentistasi, se julkaistaan tarkistuksen jälkeen, joten malttia...